Tilbage

98. Forvandlet Af Herligheden
af Rick Joyner

Og alle vi, som med utildækket ansigt skuer Herrens herlighed’ i et spejl’, forvandles til det samme billede, fra herlighed til herlighed, eftersom det kommer fra Åndens Herre.(2 Kor. 3:18).

Som denne Skrift erklærer, ændres vi, når vi ser Herrens herlighed. Næsten enhver kristen ved dette, men det er bemærkelsesværdigt, hvor mange får det baglæns i praksis. I stedet for at søge at se Han's herlighed, så de kan ændres, tror de, at de er nødt til at ændre sig for at se Han's herlighed.

Som vi har observeret tidligere, da Adam og Eva først syndede, tog den fremgangsmåde som er en naturlig reaktion på synd - de forsøgte at skjule sig for Gud. De forsøgte også at dække deres egen nøgenhed som afslørede synden. Da Herren kaldte på dem, forsøgte de at flytte skylden og lægge ansvaret for deres egen fiasko på en anden. Dette er også en naturlig reaktion på synd - skjul, og derefter, når de udsættes, komme af med skyld. Dette er vejen til mørke og yderligere korruption.

Imidlertid er vejen for at flygte fra både synd og konsekvenserne af synd at modstå at gøre det, der synes naturligt. Vi må lære at løbe til Gud i stedet for væk fra Ham. Vi må også forsøge at tage ansvar for synden og ikke forsøge at bebrejde nogen anden. Herren vil tilgive vores synder, men Han tilgiver ikke undskyldninger. Når vi undskylder for vores synd, er det indlysende, at vi ikke rigtig har omvendt os fra dem. Som vi ser det i:

Hebr. 4:16.
Lad os derfor med frimodighed træde frem for nådens trone for at få barmhjertighed og finde nåde til hjælp i rette tid.

Hvis du tager de to første kapitler i Bibelen og de to sidste, har du en komplet historie. Alt mellem disse fire kapitler handler om et essentielt emne - forløsning. Herren er i forløsningsbranchen. Han forsøger at tage enhver fiasko og gøre det til en sejr for os. Derfor førte fiaskoen i den første skabning til etablering af en ny skabning, der var endnu herligere end den første, der gjorde det muligt for mennesket at tage del i den himmelske natur gennem Kristus. Den måde, vi gør dette på, er imidlertid gennem korset. Vi må dø for alt det, vi er for at få del i det nye og herligere liv. Vi dør for at leve; vi lægger vores liv ned for at blive oprejst.

Det er derfor, vi må lære frimodig at vende os til nådens trone, når vi snubler i stedet for at forsøge at skjule eller give andre skylden. Vi behøver ikke at vente med at blive perfekte for at komme ind i Han's nærvær, men snarere ved at gå ind i Han's nærvær som fuldender os. I alle ting, også vores synd og fiaskoer, må vi lære at vende os til Herren og søge at se Han's herlighed. Så bliver vi forvandlet. Når vi ser Han's herlighed, begynder vi at afspejle Han's herlighed, fordi vi bliver forvandlet til Han's billede. Dette er vores ultimative kald - at være som Ham og udføre de gerninger, som Han gjorde.

Når vi tænker på at se Han's herlighed, tænker vi på alt fra smukke farver til en opfattelse af Han's natur. Historien om Moses, da han bad om at se Han's herlighed giver os en vis indsigt i, hvad vi vil se, når vi ser Han's herlighed.

Da sagde Moses: »Lad mig dog se din herlighed!«

Herren svarede: »Jeg vil lade al min skønhed gå forbi dig, og jeg vil udråbe Herrens navn foran dig. Jeg viser nåde, mod hvem jeg vil, og forbarmer mig, over hvem jeg vil.«

Men han sagde: »Du får ikke lov at se mit ansigt, for intet menneske kan se mig og beholde livet.«

Og Herren sagde: »Her hos mig er der et sted; stil dig på klippen.

Når min herlighed går forbi, stiller jeg dig i klippespalten og dækker med hånden for dig, til jeg er kommet forbi.

Derefter tager jeg min hånd væk, så du får mig at se fra ryggen. Mit ansigt må ingen se.«(2 Mos. 33:18-23).

Da Moses så Herrens ryg, hvad så han så? Jeg tror, at han profetisk så de striber, der var på Han's ryg. Husk, at Herren blev korsfæstet fra begyndelsen. Da Han skabte verden vidste Han at Han også skulle lide og endda dø for den, men alligevel fortsatte Han. Der er intet andet, der nogensinde mere fuldstændigt vil afsløre Han's herlighed. Når vi virkelig ser hvad Han gjorde for os, bliver vi ændret.

99. Følg Rystelserne
OP